Ανάθεση Εργασιών και Αξιολόγηση σε Περιβάλλοντα Ηλεκτρονικής Τάξης
Μια μοναδική εμπειρία ζωής είχαν την ευκαιρία να βιώσουν εκπαιδευτικοί – μέλη της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), οι οποίοι επισκέφθηκαν τη Στοκχόλμη της Σουηδίας -στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ που εγκρίθηκε από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)-, προκειμένου να παρακολουθήσουν το 6ήμερο Διακρατικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Ανάθεση Εργασιών και Αξιολόγηση σε Περιβάλλοντα Ηλεκτρονικής Τάξης» (Elearning Assessment and Benchmarking).
Η επιμόρφωση έδωσε στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τα σχολικά περιβάλλοντα από άλλες χώρες (πραγματοποιήθηκαν τηλεδιασκέψεις με σχολεία από την Ταϊβάν και την Αγγλία), να συζητήσουν το θέμα της ανάθεσης εργασιών καθώς και τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Η επιμόρφωση παρείχε τεχνικές και πρακτικές γνώσεις με τη βοήθεια σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων που βασίζονται στην ομαδική εργασία και τις συζητήσεις, ενώ χρησιμοποιήθηκαν –επιπλέον- πρακτικές ασκήσεις και προσομοιώσεις.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εντρυφήσουν σε καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους αξιολόγησης, ενώ -παράλληλα- διδάχθηκαν να παρέχουν ουσιαστικές ευκαιρίες αξιολόγησης και να εφαρμόζουν ποιοτικά και ποσοτικά μέτρα για την αξιολόγηση των μαθητών, χρησιμοποιώντας σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία. Επιπλέον, εκπαιδεύθηκαν στην παροχή ανατροφοδότησης για το έργο των μαθητών και των εκπαιδευτικών μέσω των Συστημάτων Ηλεκτρονικής Μάθησης (Elearning).
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες όπως η εκμάθηση διαδικτυακών εργαλείων αξιολόγησης μαθητών. Στα εφόδια που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες συγκαταλέγονται, εκτός των άλλων- η απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα κατανόησης σκέψεων, η αποτελεσματική αξιολόγηση των μαθητών, καθώς και η επίλυση κοινών προβλημάτων με συναδέλφους εκπαιδευτικούς άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.
Η περαιτέρω διάδοση των αποτελεσμάτων του προαναφερόμενου σχεδίου στην εκπαιδευτική κοινότητα περιλαμβάνεται στους εν εξελίξει στόχους του προγράμματος και θα υλοποιηθεί μέσω της υλοποίησης: καινοτόμων εξ αποστάσεως σεμιναρίων της ΕΕΠΕΚ, δημοσιεύσεων σε Διεθνή Συνέδρια, επιμορφωτικών ημερίδων και ανακοινώσεων τόσο στα ΜΜΕ όσο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΕΕΠΕΚ κ. Δημήτριος Κολοκοτρώνης, η συμμετοχή στα προγράμματα ERASMUS+ αποτελεί -εδώ και πολλά χρόνια- μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της ΕΕΠΕΚ και μία στρατηγική επιλογή για τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών οριζόντων και την ενίσχυση του ευρωπαϊκού προφίλ των εκπαιδευτικών – μελών της. Η Ε.Ε.Π.Ε.Κ, ως μια μεγάλη κοινότητα μάθησης στοχεύει στη συμμετοχή σε μία σειρά από διεθνείς δράσεις με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των μελών της και την ευρύτερη διάδοση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+, η ΕΕΠΕΚ έχει λάβει Διαπίστευση Erasmus+ στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, για την περίοδο 2021 - 2027, ενώ δραστηριοποιείται ενεργά και στην κατηγορία ΚΑ2 (Key Action 2) - Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης.
Τα προκύπτοντα οφέλη για τα μέλη της Ε.Ε.Π.Ε.Κ, αλλά και για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα από τις παραπάνω δράσεις είναι πολυάριθμα και σημαντικά: περιλαμβάνουν γνωριμία και εξοικείωση με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και κατάρτισης σε διάφορες χώρες και εκπαιδευτικά συστήματα, ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές πολιτικές και εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς επίσης και ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών σε ποικίλους τομείς και βαθμίδες της εκπαίδευσης.