English (UK)   Ελληνικά (ΕΛ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΝΕΑ ΔΩΡΕΑΝ ασύγχρονα εξ αποστάσεως Προγράμματα Ενδοσχολικής επιμόρφωσης 15 ωρών!

«Νέα Προγράμματα Ενδοσχολικής επιμόρφωσης 15 ωρών σε συνεργασία της Σχολικής Μονάδας με την Ε.Ε.Π.Ε.Κ. (ασύγχρονης & από απόσταση, 15 ωρών το καθένα, ΔΩΡΕΑΝ για όλους τους εκπαιδευτικούς που είναι (ή θα γίνουν) μέλη της ΕΕΠΕΚ»

Αξιότιμε/η κ. Διευθυντή/ρια, αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες,

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ - www.eepek.gr), είναι μια Επιστημονική Ένωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, με περισσότερα από 34.500 ενεργά μέλη, έχοντας ως βασική της αποστολή την προώθηση καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα, τη διάχυση της γνώσης και τη δημιουργία μιας Κοινότητας Μάθησης όλων των εκπαιδευτικών, η οποία έχει υλοποιήσει τα τελευταία 10 χρόνια περισσότερες από 20.000.000 ανθρωποώρες επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς, αρκετές από τις οποίες ήταν δωρεάν. Επίσης, έχει υλοποιήσει με επιτυχία 10 Διεθνή Εκπαιδευτικά Συνέδρια, εκδίδει Διεθνές Επιστημονικό Περιοδικό και συμμετέχει σε πολλές άλλες δράσεις όπως Φεστιβάλ, διαγωνισμούς, Καινοτόμα Σχολεία, Ευρωπαϊκά προγράμματα κ.ά. Όλες οι δράσεις της ΕΕΠΕΚ έχουν πιστοποίηση ISO 9001.

Με βάση τα άρθρα 95 και 96 του ν. 4823/21, «Με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος». Η επιμόρφωση είναι προαιρετική για τους εκπαιδευτικούς, ενώ πραγματοποιείται εκτός διδακτικού ωραρίου.

Σε συνέχεια της ολοκλήρωσης -με απόλυτη επιτυχία- του 3ου κύκλου της Ενδοσχολικής επιμόρφωσης 15 ωρών σε συνεργασία της Σχολικής Μονάδας με την Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Μάιος 2024), είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η ΕΕΠΕΚ, με στόχο την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού και του έργου της σχολικής μονάδας, προτίθεται να συνδιοργανώσει σε συνεργασία με το σχολείο σας έως και έξι (6) επιμορφωτικά σεμινάρια 15 ωρών το καθένα (εξ ολοκλήρου από απόσταση και ασύγχρονα), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις της παραπάνω νομοθεσίας και τα οποία μπορούν να τα παρακολουθήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που είναι (ή θα γίνουν) ΜΕΛΗ της ΕΕΠΕΚ, εντελώς δωρεάν.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ. ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024 – 25, αρκεί 1 φορά η συμπλήρωση της παραπάνω αίτησης, ανεξαρτήτως του αριθμού των προγραμμάτων που θα υλοποιηθούν.

Τα προτεινόμενα σεμινάρια, τα οποία αφορούν (κατ’ επιλογήν) σε όλες τις εκπαιδευτικές ειδικότητες και όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Γενικής και Ειδικής αγωγής), είναι:

1. «Αξιολόγηση Μαθητή» (15 ώρες),

2. «Διδάσκοντας Βιωματικά: Τεχνικές Διδασκαλίας και Βιωματική Μέθοδος» (15 ώρες),

3. «Προσαρμοστικότητα και διαχείριση αλλαγών στις εκπαιδευτικές μονάδες» (15 ώρες),

4. «Εκπαιδεύοντας Ενήλικες στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Δυνατότητες & Προοπτικές» (15 ώρες),

5. «Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον» (15 ώρες),

6. «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers» (15 ώρες - με εκπαιδευτικό υλικό εγκεκριμένο από το ΙΕΠ)

Επισημαίνεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό του σεμιναρίου «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers» έχει εγκριθεί από το Ι.Ε.Π. και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη θεματική: «Ζω Καλύτερα - Ευ Ζην . Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και πρόληψη - 6. 465_«Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες – Dream makers, Dream Breakers» (AGAPE)»

(https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=22030).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ», στο τέλος αυτής της πρόσκλησης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

  • Όλα τα προγράμματα είναι εξ ολοκλήρου από απόσταση και ασύγχρονα (Νέα πλατφόρμα Mooc).
  • Η διάρκειά τους είναι 2 εβδομάδες και η έναρξή τους μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή εντός του σχολικού έτους 2024-25 αλλά το αργότερο μέχρι 15 Μαΐου 2025 (το κάθε πρόγραμμα ξεκινά όταν το κάθε μέλος της ΕΕΠΕΚ υποβάλει τη σχετική αίτηση και ολοκληρώνεται 2 εβδομάδες μετά).
  • Μοναδική προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης είναι η συμπλήρωση ενός κουίζ αυτοαξιολόγησης / ανατροφοδότησης 10-20 ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού / λάθους – πολλαπλής επιλογής), το οποίο εμφανίζεται μετά το πέρας της 1ης εβδομάδας, και παραμένει ενεργό για άλλη μια εβδομάδα, (μέχρι τη λήξη του προγράμματος). Επιτυχής θεωρείται η παρακολούθηση όταν ο βαθμός επιτυχίας στο κουίζ είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 50% (δίνεται η δυνατότητα απεριόριστων προσπαθειών, μέχρι την ημερομηνία λήξης του κάθε προγράμματος). Δεν υπάρχουν εργασίες ή εξετάσεις.

Διευκρινίζεται ότι η ΕΕΠΕΚ θα εκδώσει σχετική βεβαίωση συνδιοργάνωσης των σεμιναρίων για κάθε σχολείο που θα συμμετάσχει. Τα πρότυπα των βεβαιώσεων συνδιοργάνωσης θα αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) κατ’ επανάληψη στα συμμετέχοντα σχολεία 3 φορές το χρόνο (π.χ. εντός Οκτωβρίου, λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων & λίγο μετά το Πάσχα 2025).

Επίσης, η ΕΕΠΕΚ θα εκδώσει σε συνεργασία με το/η Διευθυντή/ρια του σχολείου και χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση, βεβαιώσεις Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για κάθε εκπαιδευτικό – μέλος της ΕΕΠΕΚ που θα παρακολουθήσει επιτυχώς κάποιο από αυτά τα προγράμματα, (δηλαδή, μία βεβαίωση για κάθε σεμινάριο που θα παρακολουθήσει), την οποία συνυπογράφει ο/η Διευθυντής/ρια με τον Πρόεδρο της ΕΕΠΕΚ), και τις οποίες θα χορηγήσει έντυπα ή ηλεκτρονικά ο/η Διευθυντής/ρια του σχολείου στον κάθε εκπαιδευτικό. (άρθρο 96 του ν. 4823/21). Τα πρότυπα των βεβαιώσεων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για τον εκπαιδευτικό θα αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) κατ’ επανάληψη στα συμμετέχοντα σχολεία 3 φορές το χρόνο (εντός Οκτωβρίου, λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων & λίγο μετά το Πάσχα 2025).

Για την υποβολή αίτησης παρακολούθησης των προγραμμάτων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ., τόσο από την πλευρά των Διευθυντών των Σχολικών μονάδων, όσο και από την πλευρά των Εκπαιδευτικών, ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ – ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ/ΝΕΣ:

Αν επιθυμείτε το σχολείο σας να συνδιοργανώσει με την ΕΕΠΕΚ κάποιο ή κάποια από τα προαναφερόμενα (δωρεάν για τα μέλη της ΕΕΠΕΚ) σεμινάρια Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης, παρακαλούμε να συμπληρώσετε τη φόρμα (παραμένει συνεχώς ανοικτή!):

https://forms.gle/ptZkh9CKh2LgkiNZA

Διευκρινίζεται ότι η ΕΕΠΕΚ θα εκδώσει σχετική βεβαίωση συνδιοργάνωσης των σεμιναρίων για κάθε σχολείο που θα συμμετάσχει. Τα πρότυπα των βεβαιώσεων συνδιοργάνωσης αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) κατ’ επανάληψη στα συμμετέχοντα σχολεία 3 φορές το χρόνο (π.χ. εντός Οκτωβρίου, λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων & λίγο μετά το Πάσχα 2025).

Επίσης, η ΕΕΠΕΚ θα εκδώσει σε συνεργασία με το/η Διευθυντή/ρια του σχολείου και χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση, βεβαιώσεις Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για κάθε εκπαιδευτικό – μέλος της ΕΕΠΕΚ που θα παρακολουθήσει επιτυχώς κάποιο από αυτά τα προγράμματα, (δηλαδή, μία βεβαίωση για κάθε σεμινάριο που θα παρακολουθήσει), την οποία συνυπογράφει ο/η Διευθυντής/ρια με τον Πρόεδρο της ΕΕΠΕΚ), και τις οποίες θα χορηγήσει έντυπα ή ηλεκτρονικά ο/η Διευθυντής/ρια του σχολείου στον κάθε εκπαιδευτικό. (άρθρο 96 του ν. 4823/21). Τα πρότυπα των βεβαιώσεων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) κατ’ επανάληψη στα συμμετέχοντα σχολεία 3 φορές το χρόνο (εντός Οκτωβρίου, λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων & λίγο μετά το Πάσχα 2025).

Προκειμένου να γνωρίζουν οι Διευθυντές ποιοι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί του σχολείου τους ολοκλήρωσαν επιτυχώς κάποιο σεμινάριο, θα πρέπει αυτοί οι εκπαιδευτικοί να τους επιδεικνύουν τη Βεβαίωση Επιτυχούς παρακολούθησης που θα αναρτήσει η ΕΕΠΕΚ στο προφίλ τους όταν το ολοκληρώσουν.

Οι αιτήσεις συνδιοργάνωσης μπορούν να υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 2024-25 αλλά το αργότερο μέχρι 15 Μαΐου 2025.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσοι Διευθυντές επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα και ως επιμορφούμενοι, θα πρέπει να ακολουθήσουν, επιπλέον, και την παρακάτω διαδικασία, όπως προβλέπεται για όλους τους εκπαιδευτικούς.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ:

1) Όσοι είστε ήδη μέλη της ΕΕΠΕΚ, μπείτε στο https://www.eepek.gr/el/enosi/eisodos-melwn και εισάγετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό της ΕΕΠΕΚ και επιλέξτε «Είσοδος». Στη συνέχεια, επιλέξτε το: «Για να δείτε τον πλήρη κατάλογο των MOOC της ΕΕΠΕΚ κάντε κλικ εδώ», και έπειτα, από την κατηγορία: «Ενδοσχολικη Επιμόρφωση» εντοπίστε κάποιο από τα προαναφερόμενα σεμινάρια που επιθυμείτε να παρακολουθήσετε, κάνετε κλικ επάνω στον τίτλο του προγράμματος, και στη συνέχεια επιλέξτε το: «Δήλωσε συμμετοχή». (Στην περίπτωση που επιθυμείτε να παρακολουθήσετε ταυτόχρονα περισσότερα από 1 επιμορφωτικά σεμινάρια, επαναλάβετε την παραπάνω διαδικασία όσες φορές θέλετε). Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των σεμιναρίων που μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος.

2) Όσοι ΔΕΝ είστε ήδη μέλη της ΕΕΠΕΚ, μπορείτε –εφόσον θέλετε- να κάνετε την εγγραφή σας στην Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Συνδρομή μέλους: 20€ εφάπαξ, χωρίς επιπλέον ετήσιες συνδρομές), επιλέγοντας από το μενού: Η Ένωση àΕγγραφή ή το σύνδεσμο https://www.eepek.gr/el/enosi/eggrafi-stin-enosi, ώστε να αποκτήσετε όνομα χρήστη και κωδικό. Αφού γίνετε μέλη (εάν επιλέξετε τραπεζική κατάθεση, αυτό ενδεχομένως να μην γίνει άμεσα και να καθυστερήσει από 1 έως 2 μέρες από τότε που θα πληρώσετε), ακολουθήστε τα βήματα της πιο πάνω παραγράφου 1).

Η αίτησή σας μπορεί να αναιρεθεί οποτεδήποτε, επιλέγοντας το: «Αναίρεση αίτησης».

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να παρακολουθήσει κάποιος εκπαιδευτικός τα σεμινάρια, ΔΕΝ αρκεί το σχολείο του να έχει έχει συμπληρώσει τη σχετική φόρμα. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ο εκπαιδευτικός να ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία.

Οι αιτήσεις παρακολούθησης μπορούν να υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25 αλλά το αργότερο μέχρι 15 Μαΐου 2025, σε συνεννόηση, πάντα, με τον Διευθυντή/τρια της Σχολικής Μονάδας, για τη χορήγηση της σχετικής βεβαίωσης.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Από τη στιγμή που κάποιος εκπαιδευτικός υποβάλλει την αίτηση παρακολούθησης, ξεκινά –ταυτόχρονα- και το πρόγραμμα. (Η ημερομηνία υποβολής της αίτησης είναι και η ημερομηνία έναρξης του προγράμματος). Το πρόγραμμα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 2 εβδομάδων.

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, γίνεται ΜΟΝΟ μέσα από το πληροφοριακό σύστημα των μελών της ΕΕΠΕΚ (https://www.eepek.gr/el/enosi/eisodos-melwn - Είσοδος με τους κωδικούς μέλους), επιλέγοντας το σύνδεσμο: «Για να δείτε τα ενεργά σεμινάρια MOOC που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσει κάντε κλικ εδώ», ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (ημερομηνία υποβολής της αίτησης) ΚΑΙ ΜΕΤΑ. Δεν αποστέλλεται e-mail για την έναρξη του προγράμματος.

Αν κάποιος εκπαιδευτικός επιθυμεί να παρακολουθήσει ένα ή περισσότερα από τα προαναφερόμενα -δωρεάν για τα μέλη- σεμινάρια αλλά δεν είναι μέλος της ΕΕΠΕΚ, μπορεί να εγγραφεί από τώρα ως μέλος (Συνδρομή εγγραφής: 20€, εφάπαξ, χωρίς επιπλέον ετήσιες συνδρομές), από τη σελίδα:

https://www.eepek.gr/el/enosi/eggrafi-stin-enosi

Επισημαίνεται επιπλέον ότι όλα τα μέλη της ΕΕΠΕΚ μπορούν να παρακολουθήσουν εντελώς δωρεάν κάθε χρόνο και άλλα μικρής διάρκειας σεμινάρια (15 – 100 ωρών) που διοργανώνει η ΕΕΠΕΚ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σημειώνεται ότι βεβαίωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης θα εκδοθεί από τη Σχολική Μονάδα, μόνο για τους εκπαιδευτικούς των οποίων το σχολείο (ή ένα από τα σχολεία που υπηρετούν) συνδιοργανώνει με την ΕΕΠΕΚ το συγκεκριμένο σεμινάριο (θα συμπληρώσει, δηλαδή, τη σχετική αίτηση συνδιοργάνωσης).

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ:

ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (2 εβδομάδες μετά την εκάστοτε έναρξη), κάθε συμμετέχων που συμπλήρωσε επιτυχώς το σχετικό κουίζ (σκόρ >=50%), κάνει είσοδο στο Πληροφοριακό Σύστημα των μελών της ΕΕΠΕΚ (https://www.eepek.gr/el/enosi/eisodos-melwn) με τους κωδικούς μέλους της ΕΕΠΕΚ, και εκεί, κάτω από το πεδίο: «Βεβαιώσεις Σεμινάρίων ΜΟΟC», και δίπλα στο όνομα του προγράμματος που παρακολούθησε, υπάρχει το κουμπί: «ΒΕΒΑΙΩΣΗ». Πατώντας το, εμφανίζεται η σχετική βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης. Τη βεβαίωση αυτή καλείστε κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους να την επιδείξετε (έντυπα ή ηλεκτρονικά) στη Διεύθυνση του σχολείου σας, προκειμένου να σας χορηγήσει την επίσημη Βεβαίωση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης, συνυπογεγραμμένη και σφραγισμένη από τον Πρόεδρο της ΕΕΠΕΚ και τη Διεύθυνση του Σχολείου σας. Τα πρότυπα των Βεβαιώσεων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για τον εκπαιδευτικό θα αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) κατ’ επανάληψη στα συμμετέχοντα σχολεία 3 φορές το χρόνο (εντός Οκτωβρίου, λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων & λίγο μετά το Πάσχα 2025).

  • Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης των προαναφερόμενων επιμορφωτικών προγραμμάτων. Το καθένα ξεκινά όταν ο κάθε εκπαιδευτικός κάνει αίτηση (το αργότερο μέχρι 15 Μαΐου 2025). Η μέγιστη διάρκεια του καθενός επιμορφωτικού προγράμματος είναι 2 εβδομάδες, αρχής γενομένης από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του καθενός εκπαιδευτικού.
  • Όσα σχολεία επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα, πρέπει να κάνουν αίτηση εκ νέου, ακόμα και αν είχαν συμμετάσχει παλαιότερα σε προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης της ΕΕΠΕΚ.
  • Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ πρέπει να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση μέσα από το πληροφοριακό σύστημα των μελών της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (https://www.eepek.gr) ,να βεβαιωθούν ότι ΚΑΙ το σχολείο τους έχει συμπληρώσει -την αντίστοιχη για τα σχολεία- αίτηση -φόρμα συμμετοχής, και να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του Σχολείου τους για τη συμμετοχή τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΑΙΤΗΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, μέσα από το πληροφοριακό σύστημα των μελών της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (https://www.eepek.gr), αφού κάνετε είσοδο με τους κωδικούς μέλους της ΕΕΠΕΚ, βεβαιωθείτε οτι επιλέγοντας το σύνδεσμο: «Για να δείτε τα ενεργά σεμινάρια MOOC που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσει κάντε κλικ εδώ», εμφανίζεται το πρόγραμμα ή τα προγράμματα που έχετε επιλέξει.

  • Από κάθε σχολείο μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε αριθμός εκπαιδευτικών (έστω και ένας).
  • Θα ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις.
  • Σημειώνεται ότι βεβαίωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης θα εκδοθεί μόνο για τους εκπαιδευτικούς των οποίων το σχολείο (ή ένα από τα σχολεία που υπηρετούν) συνδιοργανώνει με την ΕΕΠΕΚ το συγκεκριμένο σεμινάριο.
  • Μετά το πέρας της χρονικής διάρκειας των 2 εβδομάδων, αρχής γενομένης από την ημερομηνία υποβολής της εκάστοτε αίτησης, η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και στο επιμορφωτικό υλικό του προγράμματος δεν θα είναι εφικτή.
  • Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, γεγονός που σημαίνει ότι ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να μπαίνει όποτε θέλει, από όπου θέλει & για όση ώρα θέλει (δεν υπάρχουν Σύγχρονες Συνεδρίες).
  • Επισυνάπτεται ανεπίσημο ΔΕΙΓΜΑ της Βεβαίωσης Συνδιοργάνωσης της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για το Σχολείο, καθώς και ανεπίσημο ΔΕΙΓΜΑ της Βεβαίωση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για τους Εκπαιδευτικούς.

Τα επίσημα αρχεία των βεβαιώσεων (σε μορφή Word), θα στέλνονται στο e-mail των Σχολικών Μονάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, 3 φορές το χρόνο (εντός Οκτωβρίου, λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων & λίγο μετά το Πάσχα 2025), μαζί με αναλυτικές οδηγίες για τη χορήγησή τους στους δικαιούχους. Υπεύθυνοι για τη χορήγηση των βεβαιώσεων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης είναι οι Διευθυντές - Διευθύντριες όλων των σχολείων (Ημερήσιων & Εσπερινών) Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης και οι Προϊστάμενοι – Προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων όλης της Ελλάδας.

Στα προγράμματα αυτά ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ή ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕΠΕΚ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕΠΕΚ.

Για αναλυτικές πληροφορίες και διευκρινίσεις σχετικά με τη συγκεκριμένη Ενδοσχολική Επιμόρφωση μπορείτε να καλείτε κατά τις ώρες: 16:00 – 22:00 στο 6932078466 (Δημήτρης Λιόβας).

Για το Δ.Σ. της ΕΕΠΕΚ

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Συνοπτική Περιγραφή 1ου προγράμματος: «Αξιολόγηση Μαθητή»:

Αντικείμενο του συγκεκριμένου επιμορφωτικού σεμιναρίου είναι η πρακτική προσέγγιση του πεδίου της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και ειδικότερα της αξιολόγησης του μαθητή. Δίνεται έμφαση σε έννοιες όπως αυτοαξιολόγηση μαθητή, ετεροαξιολόγηση, αυτορρύθμιση, αναστοχασμός, περιγραφική αξιολόγηση, αξιολόγηση βασισμένη στην παρατήρηση και γίνεται ανάλυση των τεχνικών και εργαλείων της αυθεντικής αξιολόγησης, όπως ο φάκελος υλικού μαθητή (student portfolio).

Τέλος, αναλύονται διεξοδικά και τα πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα της αξιολόγησης βάσει φακέλου.

Συνοπτική Περιγραφή 2ου προγράμματος: «Διδάσκοντας Βιωματικά: Τεχνικές Διδασκαλίας και Βιωματική Μέθοδος»:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η επιστημονική προσέγγιση του πεδίου της Βιωματικής Διδασκαλίας και κάποιων πρόσφορων τεχνικών Διδασκαλίας που εντάσσονται στη Βιωματική Μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στον βιωματικό σχεδιασμό του μαθήματος αξιοποιώντας τεχνικές που «ζωντανεύουν» το μάθημα, το κάνουν ελκυστικό, επίκαιρο και διευκολύνουν τους μαθητές στη δημιουργικότητά τους.

Μεταξύ των περιεχομένων του προγράμματος περιλαμβάνονται οι έννοιες της Βιωματικής Μάθησης, του καταιγισμού ιδεών σε σχήμα, με το ελληνικό (ή άλλο) αλφάβητο, το Παιχνίδι ρόλων, η Μελέτη περίπτωσης, η Διδακτική αξιοποίηση βίντεο, κ.λπ., ενώ αναλύονται και τα στάδια της Βιωματικής μεθόδου.

Συνοπτική Περιγραφή 3ου προγράμματος: «Προσαρμοστικότητα και διαχείριση αλλαγών στις εκπαιδευτικές μονάδες»:

Σκοπός του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος είναι να εφοδιάσει τους/τις εκπαιδευτικούς με το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο και με τις δεξιότητες, εκείνες ώστε να είναι σε θέση να κατανοούν τη σημασία της αλλαγής, να αντιληφθούν τα αίτια αντίδρασης στην αλλαγή και να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα της προσαρμοστικότητας στα νέα δεδομένα.

Το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον διακρίνεται για την αστάθεια του. Πλέον, κάνουμε λόγο για μια αγορά εργασίας με μεγαλύτερη ευελιξία σε όλους τους τομείς, η οποία, όπως είναι λογικό, φέρνει μεγαλύτερη αγωνία και ανασφάλεια για τον/την εργαζόμενο/η.

Για να μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τις αλλαγές θα πρέπει να μη διστάζουμε να πάρουμε αποφάσεις, να διερευνούμε συνεχώς τον κόσμο της εργασίας, να εμπιστευόμαστε τις δυνάμεις μας απέναντι ένα περιβάλλον γεμάτο από επαγγελματικές προκλήσεις, αβεβαιότητα και πολλές φορές εχθρικό.

Η δυνατότητα εύκολης και γρήγορης προσαρμογής αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τους/τις εκπαιδευτικούς, καθώς μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα και με επιτυχία στις αλλαγές που εισάγονται και να εκτελούν πολλαπλές εργασίες με αποτελεσματικότητα.

Το προτεινόμενο σεμινάριο/εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί από τους/τις εκπαιδευτικούς σε όλες τις εκπαιδευτικές της Προσχολικής, Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Μεταδευτεροβάθμιας (Γενικής και Ειδικής αγωγής).

Συνοπτική Περιγραφή 4ου προγράμματος: «Εκπαιδεύοντας Ενήλικες στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Δυνατότητες & Προοπτικές»:

Κεντρικός σκοπός του προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στις σύγχρονες αρχές, θεωρίες, μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας σε ενήλικες, ενισχύοντας το προφίλ τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων, δίνοντας έμφαση σε θέματα διαχείρισης ενηλίκων εκπαιδευομένων, αξιολόγησης και δυναμικής ομάδας, με την αξιοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων.

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω οι συμμετέχοντες θα εφοδιαστούν με γνώσεις και δεξιότητες άμεσα εφαρμόσιμες στον εργασιακό τους χώρο, θα αναβαθμίσουν το ρόλο τους, θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά και να συνεισφέρουν στην αποτελεσματική μάθηση. Απώτερος σκοπός είναι να εμπνευστούν ώστε να προτιμούν την εφαρμογή και χρήση τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων έναντι των παραδοσιακών μορφών διδασκαλίας, συνεισφέροντας με αυτόν τον τρόπο στην αποτελεσματική μάθηση.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορούν να το παρακολουθήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα εσπερινά σχολεία, καθώς επίσης και όλοι οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων που ενδιαφέρονται να επιμορφωθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς με τον τρόπο αυτό θα αναβαθμίσουν το ρόλο τους, θα εφοδιαστούν με γνώσεις και δεξιότητες άμεσα εφαρμόσιμες στον εργασιακό τους χώρο και θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά μέσω των διαθέσιμων φόρουμ. Παράλληλα, επισημαίνεται πως οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις αποκτηθήσεις γνώσεις ως προς τις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων σε οποιασδήποτε μορφή εκπαίδευσης – επιμόρφωσης ενηλίκων, όπως -για παράδειγμα- στην Ενδοσχολική Επιμόρφωση.

Συνοπτική Περιγραφή 5ου προγράμματος:«Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον»:

Σκοπός του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος είναι να παρέχει στους εκπαιδευτικούς τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, προκειμένου να είναι σε θέση να εντοπίζουν, κατανοούν, διαχειρίζονται, επιλύουν και προλαμβάνουν τις συγκρούσεις στο εύθραυστο Σχολικό περιβάλλον.

Το προτεινόμενο σεμινάριο/εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί από τους/τις εκπαιδευτικούς σε σχολεία της Προσχολικής, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Γενικής και Ειδικής αγωγής), συνάδει με τα προγράμματα σπουδών και συμβάλλει στον εμπλουτισμό και στην εξέλιξη των διδακτικών τους στόχων. Πιο συγκεκριμένα συνδέεται με αρκετά διδακτικά αντικείμενα: Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Φυσική Αγωγή, Τ.Π.Ε., Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Κοινωνική και Πολιτική, Μελέτη Περιβάλλοντος, Φυσικές Επιστήμες, Γλώσσα κ.ά. Είναι επίσης συμβατό με το γενικό σκοπό της εκπαίδευσης και υποστηρίζει το σχολείο να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες προκλήσεις και ανάγκες. Η ψυχολογική ενίσχυση των μαθητών πραγματοποιείται με πρωτότυπο τρόπο και εμπλέκει άμεσα τους/τις μαθητές/τριες στην κατανόηση των προβλημάτων, στην επίλυση αυτών, στην θεώρηση των καταστάσεων από διαφορετικές οπτικές, στην εξαγωγή και δοκιμή συμπερασμάτων και γενικεύσεων, στην ανακατασκευή πεποιθήσεων με βάση την ευρύτερη εμπειρία και πειραματισμό, στην πρωτοτυπία-καινοτομία και στη σύνθεση-επεξεργασία-μετασχηματισμό πληροφοριών και εννοιών. Τέλος, βοηθάει αποφασιστικά στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των ομαδικών εργασιών, το οποίο με τη σειρά του συνδράμει θετικά τόσο στη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων όσο και στη δημιουργία δυναμικής μεταξύ των μαθητών στη σχολική μονάδα.

Συνοπτική Περιγραφή 6ου προγράμματος: «Ονειροπλάστες- Ονειροθραύστες: DreamΜakers – DreamBreakers»:

Tο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ονειροπλάστες- Ονειροθραύστες: DreamMakers-DreamBreakers» (www.dreammakers.gr) μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μαθητές από 11 έως 15 ετών, αλλά και σε μικρότερες ή μεγαλύτερες ηλικίες, με την κατάλληλη προσαρμογή των προτεινόμενων δραστηριοτήτων από τον εκπαιδευτικό.

Σκοπό έχει να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν υγιείς στόχους και όνειρα για τη ζωή, και παράλληλα τους ενθαρρύνει να υιοθετήσουν συμπεριφορές που θα τους βοηθήσουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους («ονειροπλάστες»), αλλά και να αποφύγουν στάσεις και επιλογές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή στην πραγματοποίηση των ονείρων τους («ονειροθραύστες»).

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διαδραστικό με ποικίλη θεματολογία (Ελευθερία και Υπευθυνότητα Συνήθειες που περιορίζουν- Συνήθειες που ενδυναμώνουν, Η δύναμη του “όχι”, “Ονειροθραύστες”: Ψυχοδραστικές ουσίες, Αλκοόλ και καταχρήσεις κ.ά. ) που προάγει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, καθώς περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία ασκήσεων, παιχνιδιών και δραστηριοτήτων μάθησης στη βάση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων (βιωματική, διερευνητική, ομαδοσυνεργατική κ.ά.).

Καινοτομία του Προγράμματος είναι η δημιουργία και διατήρηση μιας Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής που μπορεί να προσφέρει στους εμπλεκόμενους (μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικούς της σχολικής κοινότητας, μέλη του οικογενειακού περιβάλλοντος, αλλά και ειδικούς ψυχοκοινωνικούς επιστήμονες) τη δυνατότητα να προβληματιστούν, να εξετάσουν τις προεκτάσεις του θέματος που μελετούν, και να ανταλλάξουν απόψεις. Ο εκπαιδευτικός καθίσταται συνοδοιπόρος των μαθητών, οι οποίοι λαμβάνουν ενεργό ρόλο ενώ γίνονται πολλαπλασιαστές της δικής τους εμπειρίας και γνώσης, την οποία, σε αρκετές περιπτώσεις, φροντίζουν να μεταδώσουν και στα άλλα μέλη του σχολείου, της οικογένειας και της τοπικής κοινωνίας.

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί με τα απαραίτητα εργαλεία -θεωρητικά και πρακτικά- που το υλικό προτείνει, επικουρικά στην πρότερη εμπειρία και γνώση τους, μπορούν να οργανώνουν την παρέμβασή τους δυναμικά, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της ομάδα τους. Έτσι, μπορούν να αξιοποιήσουν το υλικό του Προγράμματος -είτε εξ ολοκλήρου είτε ανά θεματική ενότητα- στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όπως και στα Προγράμματα Αγωγής Υγείας.

Τα δεδομένα από την εφαρμογή του εν λόγω Προγράμματος σε 32 χώρες σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι τα παιδιά καταφέρνουν να αποκτήσουν δεξιότητες και στάσεις της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης, ενώ παράλληλα καθίστανται ικανά να προγραμματίζουν, να ελέγχουν και να αξιολογούν όλη τους την πορεία παρατηρώντας τον μετασχηματισμό των θέσεων, των απόψεων, αλλά και ονείρων τους.

Επισημαίνεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό του σεμιναρίου «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers» έχει εγκριθεί από το Ι.Ε.Π. και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη θεματική: «Ζω Καλύτερα - Ευ Ζην. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και πρόληψη -465_«Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες – Dream Makers, Dream Breakers» (AGAPE)»:

https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=22030

Ακολουθούν τα συνημμένα αρχεία (Κάνετε κλικ επάνω τους για να τα δείτε):

1. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 6 ΝΕΩΝ ΔΩΡΕΑΝ ασύγχρονων εξ αποστάσεως Προγραμμάτων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης 15 ωρών!

2. ΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ για το Σχολείο

3. ΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ για τους Εκπαιδευτικούς

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ