English (UK)   Ελληνικά (ΕΛ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

2ος κύκλος Ενδοσχολικής επιμόρφωση 15 ωρών σε συνεργασία της Σχολικής Μονάδας με την Ε.Ε.Π.Ε.Κ.

logoΗ Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ - www.eepek.gr), είναι μια Επιστημονική Ένωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, με περισσότερα από 31.000 ενεργά μέλη, έχοντας ως βασική της αποστολή την προώθηση καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα, τη διάχυση της γνώσης και τη δημιουργία μιας Κοινότητας Μάθησης όλων των εκπαιδευτικών, η οποία έχει υλοποιήσει τα τελευταία 9 χρόνια περισσότερες από 19.000.000 ανθρωποώρες επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς, αρκετές από τις οποίες ήταν δωρεάν. Επίσης, έχει υλοποιήσει με επιτυχία 9 Διεθνή Εκπαιδευτικά Συνέδρια, εκδίδει Διεθνές Επιστημονικό Περιοδικό και συμμετέχει σε πολλές άλλες δράσεις όπως Φεστιβάλ, διαγωνισμούς, Καινοτόμα Σχολεία, Ευρωπαϊκά προγράμματα κ.ά. Όλες οι δράσεις της ΕΕΠΕΚ έχουν πιστοποίηση ISO 9001.

Με βάση τα άρθρα 95 και 96 του ν. 4823/21, «Με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος». Η επιμόρφωση είναι προαιρετική για τους εκπαιδευτικούς, ενώ πραγματοποιείται εκτός διδακτικού ωραρίου.

Σε συνέχεια της ολοκλήρωσης -με απόλυτη επιτυχία- του 1ου κύκλου της Ενδοσχολικής επιμόρφωσης 15 ωρών σε συνεργασία της Σχολικής Μονάδας με την Ε.Ε.Π.Ε.Κ (περίοδος: 20/11/23 – 03/12/23), είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η ΕΕΠΕΚ, με στόχο την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού και του έργου της σχολικής μονάδας, προτίθεται να διοργανώσει σε συνεργασία με το σχολείο σας τον 2ο κύκλο των δύο (2) επιμορφωτικών σεμιναρίων 15 ωρών το καθένα (εξ ολοκλήρου από απόσταση και ασύγχρονα), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις της παραπάνω νομοθεσίας και τα οποία μπορούν να τα παρακολουθήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που είναι (ή θα γίνουν μέχρι 31 Ιανουαρίου) ΜΕΛΗ της ΕΕΠΕΚ, εντελώς δωρεάν.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ περίοδο: 20/11/23 – 03/12/23 ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ 2ο κύκλο από 05/02/2024 μέχρι και 18/02/2024 (π.χ. επειδή κάποιοι συνάδελφοι δεν πρόλαβαν ή δεν μπόρεσαν να κάνουν αίτηση στον 1ο κύκλο), ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ.

Τα προτεινόμενα σεμινάρια, τα οποία αφορούν σε όλες τις εκπαιδευτικές ειδικότητες και όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Γενικής και Ειδικής αγωγής), είναι:

  1. «Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον» (15 ώρες)
  2. «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers» (15 ώρες - με εκπαιδευτικό υλικό εγκεκριμένο από το ΙΕΠ).

Αμφότερα τα προγράμματα είναι εξ ολοκλήρου από απόσταση και ασύγχρονα (πλατφόρμα Moodle). Η διάρκειά τους είναι 2 εβδομάδες (από 05/02/2024 μέχρι και 18/02/2024) και η αξιολόγηση γίνεται με μελέτη του επιμορφωτικού υλικού στον ελεύθερο χρόνο του κάθε εκπαιδευτικού και ερωτήσεις κλειστού τύπου. Οι επιμορφώτριες της ΕΕΠΕΚ (εκπαιδευτικοί: Δαμάλα Παρασκευή, Τάνια Αβέλλα & Γεωργία Καρασαββίδου) οι οποίες συνέγραψαν το επιμορφωτικό υλικό θα ανατροφοδοτούν τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν μέσα από τα φόρουμ αλληλεπίδρασης.

Επισημαίνεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό του σεμιναρίου «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers» έχει εγκριθεί από το Ι.Ε.Π. και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη θεματική: «Ζω Καλύτερα - Ευ Ζην . Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και πρόληψη - 6.   465_«Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες – Dream makers, Dream Breakers» (AGAPE)»

(https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=22030).
 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ 2 ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ», στο τέλος αυτής της πρόσκλησης.

Διευκρινίζεται ότι η ΕΕΠΕΚ θα εκδώσει σχετική βεβαίωση συνδιοργάνωσης των σεμιναρίων για κάθε σχολείο που θα συμμετάσχει. Επίσης, θα εκδώσει σε συνεργασία με το/η Διευθυντή/ρια του σχολείου και χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνσηβεβαιώσεις επιμόρφωσης για κάθε εκπαιδευτικό – μέλος της ΕΕΠΕΚ που θα παρακολουθήσει επιτυχώς, δηλαδή μία βεβαίωση για κάθε σεμινάριο που θα παρακολουθήσει (συνυπογράφει ο/η Διευθυντής/ρια με τον Πρόεδρο της ΕΕΠΕΚ), τις οποίες θα χορηγήσει έντυπα ή ηλεκτρονικά ο/η Διευθυντής/ρια του σχολείου στον κάθε εκπαιδευτικό. (άρθρο 96 του ν. 4823/21).

Επισυνάπτεται δείγμα των βεβαιώσεων τόσο για το σχολείο όσο και για κάθε εκπαιδευτικό.

Αναλυτικές πληροφορίες για τα προγράμματα και οδηγίες για την υποβολή αίτησης παρακολούθησης των προγραμμάτων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης τόσο από το σχολείο όσο και από τους εκπαιδευτικούς, περιλαμβάνονται στο συνημμένο αρχείο και στη σελίδα: https://www.eepek.gr/el/draseis/trexonta-seminaria.

Επισυναπτόμενα αρχεία:

1. Πρόσκληση για τον 2ο κύκλο των 2 Δωρεάν Προγραμμάτων Ενδοσχολικής επιμόρφωσης 15 ωρών το καθένα

2. ΔΕΙΓΜΑ Βεβαίωσης για το Σχολείο

3. ΔΕΙΓΜΑ Βεβαίωσης για τους Εκπαιδευτικούς

 

Για την υποβολή αίτησης παρακολούθησης των προγραμμάτων Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ.:
 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ – ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ/ΝΕΣ (αιτήσεις μέχρι Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024):

 

Αν επιθυμείτε το σχολείο σας να συνδιοργανώσει με την ΕΕΠΕΚ το συγκεκριμένο δωρεάν σεμινάριο, παρακαλούμε να συμπληρώσετε τη φόρμα, το αργότερο μέχρι και την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024:

https://forms.gle/9QCCNp7ABNDC8seQ6 

Επισημαίνεται ότι η ΕΕΠΕΚ θα εκδώσει σχετική βεβαίωση συνδιοργάνωσης του σεμιναρίου για κάθε σχολείο που θα συμμετάσχει. Επίσης, θα εκδώσει σε συνεργασία με το/η Διευθυντή/ρια του σχολείου και χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση, βεβαίωση επιμόρφωσης για κάθε εκπαιδευτικό του σχολείου που θα το παρακολουθήσει επιτυχώς (συνυπογράφει ο/η Διευθυντής/ρια με τον Πρόεδρο της ΕΕΠΕΚ), την οποία θα χορηγήσει έντυπα ή ηλεκτρονικά ο/η Διευθυντής/ρια του σχολείου στον κάθε εκπαιδευτικό. (άρθρο 96 του ν. 4823/21).

Γι' αυτό και πρέπει οι Διευθυντές να γνωρίζουν τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, μιας και θα τους χορηγήσουν Βεβαίωση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης. (Μπορούν οι Διευθυντές να ζητήσουν από όσους υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής να καταγράψουν το ονοματεπώνυμό τους σε μια σχετική λίστα).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσοι Διευθυντές επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα και ως επιμορφούμενοι, θα πρέπει να ακολουθήσουν, επιπλέον, και την παρακάτω διαδικασία, όπως προβλέπεται για όλους τους εκπαιδευτικούς.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (αιτήσεις μέχρι και Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024):

1) Όσοι είστε ήδη μέλη της ΕΕΠΕΚ, μπείτε στο https://www.eepek.gr/el/enosi/eisodos-melwn και   εισάγετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό της ΕΕΠΕΚ και επιλέξτε «Είσοδος». Στη συνέχεια, επιλέξτε το «Υποβολή αίτησης» που βρίσκεται δεξιά από το σεμινάριο που επιθυμείτε να παρακολουθήσετε.

2) Όσοι ΔΕΝ είστε ήδη μέλη της ΕΕΠΕΚ, μπορείτε –εφόσον θέλετε- να κάνετε την εγγραφή σας στην Ε.Ε.Π.Ε.Κ  (Συνδρομή μέλους: 20€ εφάπαξ, χωρίς επιπλέον ετήσιες συνδρομές), επιλέγοντας από το μενού: Η Ένωση àΕγγραφή ή το σύνδεσμο https://www.eepek.gr/el/enosi/eggrafi-stin-enosi, ώστε να αποκτήσετε όνομα χρήστη και κωδικό. Αφού γίνετε μέλη (εάν επιλέξετε τραπεζική κατάθεση, αυτό ενδεχομένως να μην γίνει άμεσα και να καθυστερήσει από 1 έως 2 μέρες από τότε που θα πληρώσετε), ακολουθήστε τα βήματα της πιο πάνω παραγράφου 1).

Η αίτησή σας μπορεί να αναιρεθεί οποτεδήποτε, επιλέγοντας το: «Αναίρεση αίτησης».

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να παρακολουθήσει κάποιος εκπαιδευτικός τα σεμινάρια, ΔΕΝ αρκεί το σχολείο του να έχει έχει συμπληρώσει τη σχετική φόρμα! ΟΥΤΕ να έχει δηλωθεί από το σχολείο του με άλλους τρόπους, π.χ. μέσω αποστολής e-mail. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ο εκπαιδευτικός να ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία!

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Η ενημέρωση των επιμορφούμενων και οι οδηγίες εισόδου στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης θα γίνονται ΜΟΝΟ μέσα από το πληροφοριακό σύστημα των μελών της ΕΕΠΕΚ (https://www.eepek.gr/el/enosi/eisodos-melwn - Είσοδος με τους κωδικούς μέλους), ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ.

Εκεί, και συγκεκριμένα στην ενότητα Σεμινάρια μικρής διάρκειας που έχω επιλεγεί να παρακολουθήσω θα βρίσκεται ο σχετικός σύνδεσμος Οδηγίες εισόδου στο σεμινάριο (δίπλα στο εκάστοτε σεμινάριο που έχετε αιτηθεί).

ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕΓΑΛΗ: Δεν αποστέλλεται e-mail για την έναρξη του προγράμματος, καθώς  ενημερώνεστε μόνοι σας μέσα από το πληροφοριακό σύστημα και το σχετικό σύνδεσμο (Οδηγίες εισόδου στο σεμινάριο).

Αν κάποιος εκπαιδευτικός επιθυμεί να παρακολουθήσει ένα ή περισσότερα από αυτά τα δύο δωρεάν σεμινάρια αλλά δεν είναι μέλος της ΕΕΠΕΚ, μπορεί να εγγραφεί από τώρα ως μέλος (Συνδρομή εγγραφής: 20€, εφάπαξ, χωρίς επιπλέον ετήσιες συνδρομές), από τη σελίδα:

https://www.eepek.gr/el/enosi/eggrafi-stin-enosi

Επισημαίνεται επιπλέον ότι όλα τα μέλη της ΕΕΠΕΚ μπορούν να παρακολουθήσουν εντελώς δωρεάν κάθε χρόνο πολλά μικρής διάρκειας σεμινάρια (15 – 100 ωρών) που διοργανώνει η Ένωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σημειώνεται ότι βεβαίωση παρακολούθησης θα εκδοθεί από τη Σχολική Μονάδα, μόνο για τους εκπαιδευτικούς των οποίων το σχολείο (ή ένα από τα σχολεία που υπηρετούν) συνδιοργανώνει με την ΕΕΠΕΚ το συγκεκριμένο σεμινάριο (θα συμπληρώσει, δηλαδή, τη σχετική αίτηση συνδιοργάνωσης).

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ:

-  Η έναρξη και των δύο σεμιναρίων θα γίνει ταυτόχρονα τη Δευτέρα 05 Φεβρουαρίου 2024 και η διάρκεια του καθενός θα είναι 2 εβδομάδες.

Όσα σχολεία επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα, πρέπει να κάνουν αίτηση εκ νέου, ακόμα και αν είχαν συμμετάσχει παλαιότερα σε προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης της ΕΕΠΕΚ.

Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ πρέπει να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση μέσα από το πληροφοριακό σύστημα των μελών της Ε.Ε.Π.Ε.Κ  (https://www.eepek.gr) ,να βεβαιωθούν ότι ΚΑΙ το σχολείο τους έχει συμπληρώσει -την αντίστοιχη για τα σχολεία- αίτηση -φόρμα συμμετοχής, και να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του Σχολείου τους για τη συμμετοχή τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΑΙΤΗΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, μέσα από το πληροφοριακό σύστημα των μελών της Ε.Ε.Π.Ε.Κ  (https://www.eepek.gr), αφού κάνετε είσοδο με τους κωδικούς μέλους της ΕΕΠΕΚ, βεβαιωθείτε οτι δίπλα από το όνομα του προγράμματος, εμφανίζεται το κόκκινο κουμπάκι: Αναίρεση αίτησης. Μην το πατήσετε, καθώς εάν το πατήσετε θα αναιρέσετε την αίτησή σας!

Από κάθε σχολείο μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε αριθμός εκπαιδευτικών (έστω και ένας).

Θα ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις.

Σημειώνεται ότι βεβαίωση παρακολούθησης θα εκδοθεί μόνο για τους εκπαιδευτικούς των οποίων το σχολείο (ή ένα από τα σχολεία που υπηρετούν) συνδιοργανώνει με την ΕΕΠΕΚ το συγκεκριμένο σεμινάριο.

Η έναρξη του σεμιναρίου θα γίνει τη Δευτέρα 05 Φεβρουαρίου 2024 και η διάρκειά του θα είναι 2 εβδομάδες. Μετά το πέρας του προγράμματος, η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και στο επιμορφωτικό υλικό δεν θα είναι εφικτή.

-  Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, γεγονός που σημαίνει ότι ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να μπαίνει όποτε θέλει, από όπου θέλει & για όση ώρα θέλει (δεν υπάρχουν Σύγχρονες συνεδρίες).

-  Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, θα είναι διαθέσιμο ένα κουίζ (περίπου 10 ερωτήσεις Σωστού – Λάθους / Πολλαπλής Επιλογής). Το κουίζ μπορεί να συμπληρωθεί οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος (από 05/02/2024 μέχρι και 18/02/2024), ενώ θα υπάρχει δυνατότητα επανασυμπλήρωσης (Επιτυχία: βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος με 50%).

-  Επισυνάπτεται ανεπίσημο ΔΕΙΓΜΑ της Βεβαίωσης Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για το Σχολείο, καθώς και ανεπίσημο ΔΕΙΓΜΑ της Βεβαίωση Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης για τους Εκπαιδευτικούς.

Τα επίσημα αρχεία των βεβαιώσεων (σε μορφή Word), θα σταλούν στο e-mail των Σχολικών Μονάδων, αμέσως μετά τη λήξη της επιμόρφωσης, μαζί με αναλυτικές οδηγίες για τη χορήγησή τους στους δικαιούχους.

Στα προγράμματα ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ή ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕΠΕΚ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ Τετάρτη 31 Ιανουαρίου ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕΠΕΚ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΩΡΕΑΝ.

Για αναλυτικές πληροφορίες και διευκρινίσεις σχετικά με τη συγκεκριμένη Ενδοσχολική Επιμόρφωση μπορείτε να καλείτε κατά τις ώρες: 16:00 – 22:00 στο 6932078466 (Δημήτρης Λιόβας).

Για το Δ.Σ. της ΕΕΠΕΚ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Συνοπτική Περιγραφή 1ου προγράμματος: «Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον»:

Σκοπός του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος είναι να παρέχει στους εκπαιδευτικούς τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, προκειμένου να είναι σε θέση να εντοπίζουν, κατανοούν, διαχειρίζονται, επιλύουν και προλαμβάνουν τις συγκρούσεις στο εύθραυστο Σχολικό περιβάλλον.

Το προτεινόμενο σεμινάριο/εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί από τους/τις εκπαιδευτικούς σε σχολεία της Προσχολικής, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Γενικής και Ειδικής αγωγής), συνάδει με τα προγράμματα σπουδών και συμβάλλει στον εμπλουτισμό και στην εξέλιξη των διδακτικών τους στόχων. Πιο συγκεκριμένα συνδέεται με αρκετά διδακτικά αντικείμενα: Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Φυσική Αγωγή, Τ.Π.Ε., Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Κοινωνική και Πολιτική, Μελέτη Περιβάλλοντος, Φυσικές Επιστήμες, Γλώσσα κ.ά. Είναι επίσης συμβατό με το γενικό σκοπό της εκπαίδευσης και υποστηρίζει το σχολείο να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες προκλήσεις και ανάγκες. Η ψυχολογική ενίσχυση των μαθητών πραγματοποιείται με πρωτότυπο τρόπο και εμπλέκει άμεσα τους/τις μαθητές/τριες στην κατανόηση των προβλημάτων, στην επίλυση αυτών, στην θεώρηση των καταστάσεων από διαφορετικές οπτικές, στην εξαγωγή και δοκιμή συμπερασμάτων και γενικεύσεων, στην ανακατασκευή πεποιθήσεων με βάση την ευρύτερη εμπειρία και πειραματισμό, στην πρωτοτυπία-καινοτομία και στη σύνθεση-επεξεργασία-μετασχηματισμό πληροφοριών και εννοιών. Τέλος, βοηθάει αποφασιστικά στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των ομαδικών εργασιών, το οποίο με τη σειρά του συνδράμει θετικά τόσο στη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων όσο και στη δημιουργία δυναμικής μεταξύ των μαθητών στη σχολική μονάδα.

Συνοπτική Περιγραφή 2ου προγράμματος: «Ονειροπλάστες- Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers

Tο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ονειροπλάστες- Ονειροθραύστες: DreamMakers-DreamBreakers» (www.dreammakers.gr) βοηθά τους έφηβους μαθητές (11-15 ετών) να αναπτύξουν υγιείς στόχους και όνειρα για τη ζωή, και παράλληλα τους ενθαρρύνει να υιοθετήσουν συμπεριφορές που θα τους βοηθήσουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους («ονειροπλάστες»), αλλά και να αποφύγουν στάσεις και επιλογές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή στην πραγματοποίηση των ονείρων τους («ονειροθραύστες»).

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διαδραστικό με ποικίλη θεματολογία (Ελευθερία και Υπευθυνότητα Συνήθειες που περιορίζουν- Συνήθειες που ενδυναμώνουν, Η δύναμη του “όχι”, “Ονειροθραύστες”: Ψυχοδραστικές ουσίες, Αλκοόλ και καταχρήσεις κ.ά. ) που προάγει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, καθώς περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία ασκήσεων, παιχνιδιών και δραστηριοτήτων μάθησης στη βάση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων (βιωματική, διερευνητική, ομαδοσυνεργατική κ.ά.).

Καινοτομία του Προγράμματος είναι η  δημιουργία και διατήρηση μιας Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής που μπορεί να προσφέρει στους εμπλεκόμενους (μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικούς της σχολικής κοινότητας, μέλη του οικογενειακού περιβάλλοντος, αλλά και ειδικούς ψυχοκοινωνικούς επιστήμονες) τη δυνατότητα να προβληματιστούν, να εξετάσουν τις προεκτάσεις του θέματος που μελετούν, και να ανταλλάξουν απόψεις. Ο εκπαιδευτικός καθίσταται συνοδοιπόρος των μαθητών, οι οποίοι λαμβάνουν ενεργό ρόλο ενώ γίνονται πολλαπλασιαστές της δικής τους εμπειρίας και γνώσης, την οποία, σε αρκετές περιπτώσεις, φροντίζουν να μεταδώσουν  και στα άλλα μέλη του σχολείου, της οικογένειας και της τοπικής κοινωνίας.

Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί με τα απαραίτητα εργαλεία -θεωρητικά και πρακτικά- που το υλικό προτείνει, επικουρικά στην πρότερη εμπειρία και γνώση τους, μπορούν να οργανώνουν την παρέμβασή τους δυναμικά, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της ομάδα τους. Έτσι, μπορούν να αξιοποιήσουν το υλικό του Προγράμματος -είτε εξ ολοκλήρου είτε ανά θεματική ενότητα- στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όπως και στα Προγράμματα Αγωγής Υγείας.

Τα δεδομένα από την εφαρμογή του εν λόγω Προγράμματος σε 32 χώρες σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι τα παιδιά καταφέρνουν να αποκτήσουν δεξιότητες και στάσεις της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης, ενώ παράλληλα καθίστανται ικανά να προγραμματίζουν, να ελέγχουν και να αξιολογούν όλη τους την πορεία παρατηρώντας τον μετασχηματισμό των θέσεων, των απόψεων, αλλά και ονείρων τους.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ