Η Ηγεσία και η Διοίκηση Σχολικών Μονάδων στο επίκεντρο της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, από μέλη της ΕΕΠΕΚ επιμορφώθηκαν στη Γάνδη!
Μια μοναδική ευκαιρία να συνδυάσουν την επιμόρφωση με την ανταλλαγή καινοτόμων εκπαιδευτικών στρατηγικών είχαν μέλη της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) που βρέθηκαν στη Γάνδη του Βελγίου. Η Επιμορφωτική κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ που εγκρίθηκε από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών με κωδικό αριθμό 2021-1-EL01-KA121-ADU-000019770 και περιελάμβανε την 6ήμερη συμμετοχή στο Διακρατικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Ηγεσία και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων (Leadership and Management for School Principals)».
Η επιμόρφωση στόχευε να δώσει στους Διευθυντές και Υπεύθυνους Τομέων Σχολικών Μονάδων τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τα σχολικά περιβάλλοντα εκπαιδευτικών από άλλες χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία), να συζητήσουν το θέμα της Ηγεσίας και των προκλήσεων σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, να αποκτήσουν μεγαλύτερη επίγνωση των δυνατοτήτων τους ως ηγέτες, να βελτιώσουν τις ικανότητές τους αναφορικά με την καθοδήγηση των ομάδων δράσης στο σχολείο τους, να αναγνωρίσουν τα διαφορετικά στυλ ηγεσίας, να επιλέξουν το δικό τους ταιριαστό στυλ ηγεσίας και να αποτρέπουν τις συγκρούσεις στο εργασιακό τους περιβάλλον.
Η περαιτέρω διάδοση των αποτελεσμάτων του σχεδίου στην Εκπαιδευτική Κοινότητα περιλαμβάνεται στους εν εξελίξει στόχους του προγράμματος και θα υλοποιηθεί μέσω της υλοποίησης καινοτόμων εξ αποστάσεως σεμιναρίων της ΕΕΠΕΚ, δημοσιεύσεων σε Διεθνή Συνέδρια, επιμορφωτικών ημερίδων και ανακοινώσεων στα ΜΜΕ καθώς και στα ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος πραγματοποιήθηκαν πολυποίκιλες δραστηριότητες όπως δραστηριότητες για την κατανόηση των διαφορών μεταξύ Ηγεσίας και Διοίκησης, αναγνώρισης στυλ ηγεσίας, καθώς επίσης και δραστηριότητες που σχετίζονται με τις ηγετικές αξίες και τις προτεραιότητες που θέσαμε ως ηγέτες. Τέλος, μέσα από δραστηριότητες προσεγγίστηκαν τα θέματα της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ενεργητικής ακρόασης και διαμεσολάβησης των συγκρούσεων.
Στα εφόδια που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες συγκαταλέγονται, επιπλέον, η απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα κατανόησης συναισθημάτων και σκέψεων, η ενίσχυση της ενσυναίσθησης, καθώς και της επίλυσης κοινών προβλημάτων με συναδέλφους εκπαιδευτικούς άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.
Όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΕΕΠΕΚ κ. Δημήτρης Κολοκοτρώνης, η συμμετοχή στα προγράμματα ERASMUS+ αποτελεί -εδώ και πολλά χρόνια- μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της ΕΕΠΕΚ και μία στρατηγική επιλογή για τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών οριζόντων και την ενίσχυση του Ευρωπαϊκού προφίλ των εκπαιδευτικών – μελών της. Η Ε.Ε.Π.Ε.Κ, ως μια μεγάλη κοινότητα μάθησης στοχεύει στη συμμετοχή σε μία σειρά από διεθνείς δράσεις με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των μελών της και την ευρύτερη διάδοση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+, η ΕΕΠΕΚ έχει λάβει Διαπίστευση Erasmus με κωδικό 2020-1-EL01-KA120-ADU-094746 στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, για την περίοδο 2021 - 2027, ενώ δραστηριοποιείται ενεργά και στην κατηγορία ΚΑ2 (Key Action 2) - Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης.
Τα προκύπτοντα οφέλη για τα μέλη της Ε.Ε.Π.Ε.Κ, αλλά και για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα από τις παραπάνω δράσεις είναι πολυάριθμα και σημαντικά: περιλαμβάνουν γνωριμία και εξοικείωση με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και κατάρτισης σε διάφορες χώρες και εκπαιδευτικά συστήματα, ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές πολιτικές και εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών στις διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς επίσης και ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών σε ποικίλους τομείς και βαθμίδες της εκπαίδευσης.